Opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie kącika muzycznego (strefy relaksu) dla uczniów technikum i szkoły branżowej w Drawsku Pomorskim (ul. Połczyńska 7). Powszechnie wiadomo, że młody organizm potrzebuje odpoczynku by móc przyswajać nowe wiadomości efektywnie. Obecnie uczniowie technikum i szkoły branżowej mają do swojej dyspozycji jedynie twarde, niewygodne krzesła by móc zregenerować siły po sprawdzianie czy trudnej lekcji. Planujemy zagospodarować niewykorzystane miejsce na drugim piętrze w hallu budynku. Chcemy stworzyć miejsce bezpieczne, przyjazne uczniom, miejsce w którym można nabrać sił do dalszej pracy, lub poczekać na autobus. Realizacja obejmuje zakup i montaż mebli, akcesoriów oraz elementów dekoracyjnych aby stworzyć estetyczna i funkcjionalną przestrzeń.
Miejsce realizacji projektu
Zespół Szkół (budynek technikum i szkoły branżowej) Ul. Połczyńska 7, 78-500 Drawsko Pomorskie
Przewidywany termin realizacji
01.01.2025 - 27.06.2025
Uzasadnienie realizacji zadania
Celem jest poprawienie warunków kształcenia młodzieży uczącej się w budynku przy ul. Połczyńskiej 7 w Drawsku Pomorskim. Jak wiemy szkoła to nie tylko lekcje, sprawdziany i prace domowe. Szkoła to przede wszystkim miejsce, w którym odbywają się relacje międzyludzkie, nawiązują przyjaźnie, często na całe życie. Chcemy by nasza szkoła była miejscem przyjaznym, gdzie uczniowie poza rzetelną edukacją otrzymają miejsce, w którym będą mogli się zregenerować. Chcemy zapewnić im bezpieczne środowisko, w którym będą mogli rozładować emocje unikając konfliktów w obrębie zespołu klasowego czy grupy rówieśniczej. Wierzymy, że dzięki redukcji lęku i stresu usprawni się koncentracja i procesy myślowe, dzięki czemu uczniowie będą osiągać lepsze wyniki w nauce. Co więcej taki kącik muzyczny będzie szczególnie przydatny dla uczniów neuroatypowych lub tych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, zapewniając im środowisko o niskim poziomie stymulacji.
Podsumowując, nasza inicjatywa ma na celu stworzenie przyjaznego środowiska, które wspiera zdrowie emocjonalne i psychiczne uczniów, zwiększając ich zdolność do uczenia się i rozwoju.